صنعت-تبلیغات

صنعت تبلیغات و تحول آن

امروزه اغلب کسب و کار ها با دیدن صنعت تبلیغات و تحول آن ، سعی بر انطباق و هماهنگی با این علم بروز را دارند . این تحولات صنعت تبلیغات را اینگونه می توان گفت که ؛ از انتشار آگهی های مکتوب و تبلیغات کلامی ، به ویدیو مارکتینگ و تبلیغات گوگل دست یافته ایم .

صنعت تبلیغات و تحول آن

در حوزه تجارت ، تبلیغات به عنوان پل ارتباطی بین برندها و مشتریان بالقوه است . تاریخچه صنعت تبلیغات از آغاز فروتن تا عصر دیجیتال ، داستانی جذاب از نوآوری ، خلاقیت و سازگاری مداوم است . بیایید سفری را در زمان آغاز کنیم تا تحول تبلیغات و تأثیر عمیق آن بر دنیای تجارت را بررسی کنیم . تاریخچه تبلیغات بخش عمده ای از آزمون UPSC IAS را تشکیل می دهد و سوالات مربوط به این موضوع در Prelims، UPSC Mains Paper I و همچنین در UPSC History Optional مشاهده می شود . این موضوع برای آزمون تاریخچه UGC NET به همان اندازه مهم است .

تاریخچه صنعت تبلیغات

تاریخچه صنعت تبلیغات در دوران باستان (۳۰۰۰ قبل از میلاد – ۱۷۰۰) :

  • اولین آگهی مکتوب در ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد در مصر یافت شد.
  • تبلیغات کلامی در بازارهای باستانی.
  • انتقال به علائم و پرچم های حک شده برای ارتقاء.
  • تاریخچه تبلیغات در دوران پیش از دیجیتال (۱۷۰۰ – ۱۹۰۰):
  • اولین آگهی روزنامه در سال ۱۷۰۴ در ایالات متحده منتشر شد.
  • ظهور بیلبوردها در اوایل دهه ۱۸۰۰.
  • استراتژی های تبلیغات مستقیم و غیر مستقیم کمپین پست مستقیم سیرز در سال ۱۸۹۲.
  • تاریخچه تبلیغات در عصر طلایی (۱۹۰۰ – ۲۰۰۰):
  • معرفی تبلیغات رادیویی در سال ۱۹۲۲.
  • اولین تبلیغ تلویزیونی در سال ۱۹۴۱.
  • شخصی سازی تبلیغات با شخصیت های برند.
  • استفاده گسترده از تلویزیون، رادیو، روزنامه و بیلبوردها.
  • تاریخچه تبلیغات در دوران انقلاب دیجیتال (۲۰۰۰ – تاکنون):
  • ظهور تبلیغات نمایشی آنلاین در سال ۱۹۹۴.
  • معرفی تبلیغات پرداخت به ازای کلیک.
  • رشد تبلیغات موبایلی با فناوری ۳G.
  • پلتفرم های رسانه های اجتماعی به غول های تبلیغاتی تبدیل می شوند (به عنوان مثال، فیس بوک، تبلیغات گوگل).
  • معرفی تبلیغات ویدیویی ( ویدیو مارکتینگ ) و گزینه های ممتاز بدون آگهی.
  • سازگاری مستمر با عصر دیجیتال.
صنعت تبلیغات

انسان به عنوان عنصر اصلی تأویل اصول علمی در پیرامون خود، نقش بسزایی در حرکت جهان هستی به سوی آرمان ها و افق های ترسیم شده …

تحولات و تغییرات

تبلیغ‌ کنندگان اکنون می‌توانند مخاطبان خاصی را در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی هدف قرار دهند ، برخلاف تبلیغات سنتی که در آن کسب‌ و کارها از طریق تبلیغات چاپی ، بیلبوردها و تلویزیون به مخاطبان هدف خود می‌رسند ، اکنون تبلیغ‌ کنندگان از پلتفرم‌ های رسانه‌ های اجتماعی مانند فیس‌بوک ، توییتر ، تیک توک و اینستاگرام برای دستیابی به مخاطبان خاص استفاده می‌کنند . طبق آمار Statista ، تبلیغات رسانه های اجتماعی در دهه گذشته ۵.۹ درصد رشد داشته است . کسب‌ و کارها اکنون در رسانه‌ های اجتماعی فعال‌ تر شده‌اند و حضور آنلاین قوی‌تری پیدا کرده‌اند . در نتیجه مخاطبان هدف آنها بیشتر از برندهایشان آگاه هستند . پلتفرم های رسانه های اجتماعی به یک کسب و کار اجازه می دهد تا مشتریان خود را درگیر کند ، تعاملات معناداری ایجاد کند ، ارتباط برقرار کند و وفاداری را ارتقا دهد . در نتیجه با تبدیل طرفداران به مشترک یا مشتری ، تحولات را افزایش می دهد . برخلاف بازاریابی سنتی ، تبلیغات رسانه های اجتماعی یک روش مقرون به صرفه برای دستیابی به مخاطبان هدف شماست . علاوه بر این ، یک کسب‌وکار برخلاف روش‌های سنتی صنعت تبلیغات می‌تواند نتایج را اندازه‌گیری کند . تبلیغات دیجیتال به بزرگترین بخش از هزینه تبلیغات تبدیل شده است ، در دهه های گذشته افراد محصولات و خدمات خود را در روزنامه ها ، تلویزیون و بیلبوردها تبلیغ می کردند . اما اکنون این تغییر کرده است ؛ اکنون شرکت‌ ها از طریق پلتفرم‌ های آنلاین مانند تلویزیون متصل ، وبلاگ‌ ها و برنامه‌ ها تبلیغ می‌کنند . شرکت ها یاد می گیرند که مشتریان چه می خواهند و محتوای مرتبط را بر اساس علاقه مصرف کننده ایجاد می کنند . بازاریابی محتوا یکی از روش های ایجاد کننده این تحولات می باشد .

روش های ایجاد تغییر و تحول در تبلیغات

امروزه برای ایجاد تحول در صنعت تبلیغات از روش های مختلف تبلیغات دیجیتال ، از جمله بازاریابی موتورهای جستجو ، تبلیغات نمایشی و بازاریابی ایمیلی استفاده می کنند .

  1. بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) : اکنون شرکت ها از گوگل ، یاهو ، بینگ و سایر موتورهای جستجو برای تبلیغ محصولات و خدمات خود و هدایت ترافیک ارگانیک به وب سایت های خود استفاده می کنند . گوگل با داشتن ۹۱.۸۶ درصد از سهم بازار و بیش از چهار میلیارد کاربر ، یک فرمان آنلاین قوی در بازار موتورهای جستجو دارد . از این رو مدیران بازاریابی باید به آن توجه کنند . شرکت ها در حال حاضر از دو نوع بازاریابی موتور جستجو استفاده می کنند ؛ بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و تبلیغات پولی . کسب‌وکارها وب‌سایت‌ های خود را با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط ، بک لینک‌ های وب‌سایت‌ های معتبر و محتوای باکیفیت که به درد مخاطب می‌پردازد، بهینه می‌کنند. علاوه بر بهینه سازی موتورهای جستجو که ترافیک ارگانیک را به ارمغان می آورد، شرکت ها از جستجوهای پولی در تبلیغات حمایت شده برای افزایش دید در موتورهای جستجو، افزایش ترافیک و افزایش تبدیل استفاده می کنند.
  2. نمایش تبلیغات : اکنون کارآفرینان به جای استفاده از بنرها و بیلبوردهای چاپی از بنرهای آنلاین حاوی تصاویر جذاب استفاده می کنند. آنها آنها را در وب سایت ها به نمایش می گذارند تا توجه مخاطبان هدف خود را جلب کنند، محصولات خود را تبلیغ کنند و مشتریان بالقوه را به خرید یا مشترک شدن در خدمات آنها وادار کنند. تبلیغات نمایشی آگاهی و دیده شدن برند را در موتورهای جستجو افزایش می دهد و ترافیک ارگانیک را به وب سایت شرکت هدایت می کند. علاوه بر این، می توانید مخاطبان خاصی را هدف قرار دهید و تبلیغات مرتبط ایجاد کنید تا امکان تبدیل طرفداران به مشتری را افزایش دهید. علاوه بر این، تبلیغات نمایشی قابل اندازه گیری است و می توانید مشتریان علاقه مند را مجدداً هدف قرار دهید.
  3. بازاریابی ایمیلی : اگرچه ایمیل یکی از قدیمی ترین ابزارهای ارتباطی است ، بازاریابی ایمیلی ثابت کرده است که موثرترین روش تبلیغات دیجیتال در دهه گذشته است . تا سال ۲۰۲۰ ، چهار میلیون کاربر ایمیل در سراسر جهان وجود داشت . از این رو مدیران بازاریابی اکنون می توانند به طور همزمان به میلیون ها مشتری دسترسی پیدا کنند ، محصولات یا خدمات را بازاریابی کنند و ترافیک ارگانیک را به وب سایت خود هدایت کنند . بازاریابی ایمیلی ایجاد محتوای سفارشی شده را برای مطابقت با مخاطب هدف بر اساس سن ، جنس ، مکان و الگوهای خرید آسان کرده است . علاوه بر این مدیران بازاریابی می توانند بازخورد ارزشمندی را برای بهبود محصولات و خدمات خود و ایجاد استراتژی های تبلیغاتی جدید جمع آوری کنند . مقاله ی ( ایمیل مارکتینگ چیست؟ ) می تواند این فناوری را بیشتر توضیح دهد .

افزودن دیدگاه

Your email address will not be published. Required fields are marked *