اهمیت جلسات حضوری کوچینگ

اهمیت جلسات حضوری کوچینگ

انتقال از تجربیات فردی به مدیر، یک رویداد مهم است که با چالش‌ها و منحنی‌های یادگیری جدید پر شده است. ممکن است جلسات حضوری تکه ی کوچکی از پازل به نظر برسند، اما نمی توان اهمیت جلسات حضوری کوچینگ را نادیده گرفت. این تعاملات شخصی کانال مستقیم شما برای مشارکت کارکنان، توسعه حرفه ای و رفاه تیم موثر میسازد.

اهمیت جلسات حضوری کوچینگ

خب بررسی کنیم که چرا جلسات حضوری در محل کار بسیار مهم است؟ برای درک ارزش آنها، بیایید از یک قیاس پزشکی استفاده کنیم – این جلسات را به عنوان معاینات منظم سلامت برای تیم خود در نظر بگیرید. دقیقاً مانند اینکه چگونه یک معاینه پزشکی می تواند اطلاعات مهمی را در مورد سلامتی شما نشان دهد، یک جلسه یک به یک پنجره ارزشمندی را به سلامت تیم شما و اعضای آن ارائه می دهد.اولاً، این جلسات به عنوان یک سیستم هشدار اولیه برای مسائل نوظهور، خواه مربوط به پروژه، بین فردی یا حتی سازمانی باشند، عمل می کنند. نادیده گرفتن این نشانه‌های ظریف می‌تواند منجر به چالش‌های بزرگ‌تر از جمله جدایی یا حتی جابجایی شود. توانایی شما برای شناسایی و رسیدگی به این چالش ها در مراحل اولیه می تواند در دراز مدت زمان و منابع قابل توجهی را ذخیره کند.ثانیا، جلسات حضوری کوچینگ فضای اختصاصی برای بحث در مورد رشد حرفه ای ارائه می دهد. آنها هم به شما و هم به اعضای تیمتان اجازه می دهند اهدافی را تعیین کنید، در مورد آرزوهای شغلی صحبت کنید و پیشرفت را در یک محیط متمرکز دنبال کنید. با سرمایه گذاری روی رشد تیم خود، فقط بهره وری را افزایش نمی دهید. شما همچنین به رضایت شغلی بالاتر و نرخ حفظ کارکنان کمک می کنید.در نهایت، هرگز جنبه روانی این تعاملات را دست کم نگیرید. عمل اختصاص دادن زمان برای تمرکز بر تک تک اعضای تیم پیام قدرتمندی را ارسال می کند: “شما مهم هستید.” این می تواند به طرز چشمگیری بر روحیه تیم تأثیر بگذارد و فرهنگ اعتماد و احترام متقابل ایجاد کند. هنگامی که کارکنان احساس می کنند شنیده می شوند و برایشان ارزش قائل هستند، به احتمال زیاد درگیر، متعهد و همسو با اهداف سازمانی هستند.به طور خلاصه، جلسات حضوری فقط آیتمی برای حذف لیست کارهای مدیریتی شما نیستند. آنها ابزارهای استراتژیکی هستند که شما را قادر می سازند روابط قوی تری ایجاد کنید، فرهنگ بهبود مستمر را تقویت کنید و در نهایت باعث موفقیت تیم شوید. این روزها، سرمایه انسانی با ارزش ترین دارایی یک شرکت است، تسلط بر هنر جلسات یک به یک چیزی جز ضروری نیست.

کوچینگ یک روش حمایتی و رشد فردی است که جلسات حضوری برای کار و شغلتان هم مفید است

کوچینگ یک روش حمایتی و رشد فردی است که جلسات حضوری برای کار و شغلتان هم مفید است

مشکلات جلسات حضوری کوچینگ

قبل از غوطه ور شدن در انجام جلسات موثر حضوری انفرادی ، بسیار مهم است که از اشتباهات رایجی که می توانند این تعاملات در جلسات را خراب کنند، آگاه باشید. حتی مدیران با نیت خوب نیز می توانند ناخواسته در این تله ها بیفتند و یک جلسه بالقوه سازنده را به فرصتی از دست رفته تبدیل کنند.یک ضرب المثل مشهور در این مورد قابل ذکر است که این ضرب المثل “شکست در برنامه ریزی، برنامه ریزی برای شکست است” در اینجا صادق است. رفتن به یک جلسه تک به تک بدون برنامه ی سنجیده شده می تواند آن را به یک گفتگوی پر پیچ و خم تبدیل کند که دستاورد کمی دارد. این فقط اتلاف وقت نیست؛ همچنین در مورد از دست دادن فرصت برای مقابله با مسائل مهم یا فرصت های رشد است.چگونه اجتناب کنیم: قبل از جلسه یک دستور کار بسازید. به دستاوردهای اخیر اعضای تیم خود، شاخص های کلیدی عملکرد مهم و بازخورد همکاران خود برای هدایت مکالمه خود نگاه کنید.یک دستور کار متعادل برای یک جلسه موفق یک به یک بسیار مهم است. اشتباهی که بسیاری از مدیران مرتکب می‌شوند این است که بر گفتگو مسلط می‌شوند و فضای کمی برای کارمند می‌گذارند تا نگرانی‌ها، ایده‌ها یا آرزوهای خود را بیان کند.این مضوع را اینگونه میتوانیم حل کنیم که یک انجمن باز در داخل جلسه ایجاد کنید، و حتی بهتر از آن، از کارمند بخواهید قبل از جلسه در موارد دستور کار مشارکت کند. این تضمین می کند که این فقط دیدگاه مدیر نیست که بحث را شکل می دهد.

افزودن دیدگاه

Your email address will not be published. Required fields are marked *