استخدام کوچ ماهر

استخدام کوچ ماهر

داشتن پیشرفت های فردی و سازمانی امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است ، به طوری که بیشتر افراد اقدام به استخدام کوچ ماهر می کنند تا سریعتر به هدف و پیشرفت مورد نظرشان برسند . برای داشتن تجربه ای خوب در استخدام مربی بهتر است ابتدا ؛ نیاز ها و انتظارات خود را از یک مربی مشخص کنید .

استخدام کوچ ماهر

مربیان با مهارت می توانند در رشد و توسعه فردی و سازمانی تاثیر بسزایی داشته باشند ، از این رو استخدام کوچ ماهر امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است . در اینجا برای داشتن تجربه ای خوب از استخدام مربی چندین مرحله آورده ایم . در واقع استخدام مربی یکی از بهترین گام هایی است که می توانید برای رسیدن به اهداف خود بردارید . درست مانند خود تمرین ، یافتن مربی مناسب برای شما می تواند یک فرآیند دشوار باشد . همچنین بسیاری از شرکت ها و سازمان ها امروزه از اهمیت داشتن یک مربی مهارتی برای داشتن عملکرد بهتر سازمان و کارکنان آگاه می باشند و از این روش استفاده می کنند . در حالت کلی استخدام مربی کوچینگ می تواند تاثیر بسزایی در پیشرفت شما داشته باشد .

مشخص کردن نیاز ها جهت استخدام

قبل از مصاحبه با هر مربی ، نیازهای خود را مشخص کنید . این امر شامل عناصری مانند ارتباط ، سبک مربیگری و بازخورد می باشد . آیا در هر تمرین به بازخورد روزانه نیاز دارید یا فقط با داشتن یک بررسی هفتگی مشکلی ندارید ؟ آیا ایمیل و پیامک به اندازه کافی خوب هستند یا می خواهید تماس های تلفنی برنامه ریزی شده داشته باشید ؟ برخی از ورزشکاران به مربی نیاز دارند تا تشویق کننده همیشگی آنها باشد در حالی که برخی دیگر خواهان رویکردی سخت گیرانه هستند . نکته این است که ابتدا کمی خودآزمایی انجام دهید ، تصمیم بگیرید که چه چیزی به شما انگیزه می دهد و چه چیزی از مربی خود برای داشتن یک رابطه قوی و موفق ، نیاز دارید . برای استخدام کوچ ماهر و حرفه ای لازم است ابتدا نیازهایتان را مشخص کنید . کوچینگ فردی نیز امروزه بسیار مورد توجه افراد علاقمند به رشد و توسعه فردی واقع شده است .

تحقیق برای استخدام

این مرحله کمی زمان بر می باشد . مگر اینکه در منطقه ای زندگی کنید که به چندین مربی دسترسی داشته باشید ، به احتمال زیاد با مربی خود از راه دور کار خواهید کرد . البته جهت تحقیق برای استخدام مربی می توانید به اینترنت مراجعه کرده و به صورت آنلاین مربی ها را جستجو کنید . اغلب وبسایت های ارائه دهنده ی مربی ، چندین فهرست راهنمای مربی برای کاربران قرار داده اند که می توانید از آن استفاده کنید . یک وب سایت مربیگری خوب بخشی در مورد تاریخچه ، فلسفه و ورزشکاران گذشته آنها خواهد داشت . مطالعه کنید تا در مورد شایستگی و شخصیت آنها ایده بگیرید . آنها همچنین باید ساختار های قیمت گذاری خود را در سایت داشته باشند تا بتوانید مطمئن شوید که در حد بودجه شما هستند . همچنین اگر قصد تحقیق دارید می توانید جامعه ورزشی محلی خود را به عنوان منبع ارزشمندی برای تحقیق و پرس و جو استفاده کنید . به خصوص زمانی که به دنبال مربی هستید . همچنین از اطرافیان خود بپرسید که آیا تجربه کار با یک مربی را داشته اند و یا پیشنهادی دارند . استخدام کوچ ماهر قطعا به تحقیق شما بستگی دارد .

استخدام کوچ ماهر

برای پیشرفت کردن و یا به عبارتی ؛ داشتن توسعه و رشد فردی ، می توانید از استخدام کوچ بهره ببرید …

صلاحیت های لازم برای استخدام

به عنوان مثال عده ای از افراد ورزشکار به دنبال استخدام یک مربی ماهر در زمینه ی ورزشی خود هستند ، بسیاری از ورزشکاران به دنبال گواهینامه های مربیان مدنظرشان هستند . گواهینامه ها مدارک خوبی هستند اما به هیچ وجه تنها راه برای تعیین توانایی های یک مربی نیستند . اگر جنبه علمی تمرین را دوست دارید ، ممکن است بخواهید به دنبال مربی با مدرک فیزیولوژی ورزشی نیز باشید . با مدارک و گواهینامه ها شروع کنید و سپس ببینید که آیا آنها ورزشکاران دیگری شبیه شما را مربیگری کرده اند یا خیر . اگر می‌ خواهید به بالای سکو برسید ، حتما می‌خواهید مربی‌ ای پیدا کنید که با ورزشکاران نخبه کار کرده باشد ، در حالی که ورزشکارانی که تازه شروع به کار کرده‌اند ، بهتر است مربی‌ ای داشته باشند که در مربیگری ورزشکاران مبتدی تخصص داشته باشد . همین امر در مورد ورزشکاران جوان یا مستر نیز صادق است . استخدام کوچ ماهر با وجود صلاحیت ها موثر تر خواهد بود . مقاله ی ( استاندارد طلایی در مربیگری | ICF – نکات استخدام ) می تواند صلاحیت های لازم را توضیح دهد .

مصاحبه برای استخدام

هنگامی که جستجوی خود را محدود کردید ، یک ایمیل مقدماتی برای شروع ارتباط ارسال کنید ؛ هدف از این ارتباط اولیه داشتن مصاحبه با مربیان است . از آنجایی که هر ماه پول خوبی می پردازید ، یک تماس تلفنی برای صحبت مستقیم با هر مربی احتمالی برنامه ریزی کنید . این فرصت شماست تا مطمئن شوید که نیازهایی که در مرحله اول تعیین کرده اید توسط مربی قابل برآورده شدن است. اطمینان حاصل کنید که آنها انتظارات شما را از نظر ارتباط و بازخورد برآورده می کنند . اگر می خواهید تماس های تلفنی هفتگی داشته باشید ، حتماً آن را بیان کنید . همچنین بهترین زمان برای صحبت در مورد تجربه مربی بالقوه با ورزشکارانی شبیه خودتان است . در مورد فلسفه آموزشی ، تجربیات گذشته و تخصص آنها در خارج از مربیگری ( مانند تجهیزات ، تغذیه و غیره ) بپرسید . فهرستی از سؤالات آماده داشته باشید و در حین حرکت یادداشت برداری کنید . شما باید با چند مربی مصاحبه کنید و زمانی که مرحله تصمیم گیری فرا رسید ، به یادداشت های خود مراجعه کنید . گام خوب دیگری که باید برداشته شود مصاحبه با ورزشکاری است که مستقیماً با آن مربی کار کرده است . استخدام مربی یکی از سودمندترین قدم هایی است که می توانید برای بهبود عملکرد خود بردارید . یک مربی واجد شرایط با پیشینه و مهارت های ارتباطی مناسب می تواند به شما یک برنامه متمرکز ، دستور العمل های تخصصی و بازخورد دهد تا به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کند . استخدام کوچ ماهر قطعا به داشتن مصاحبه ای خوب نیازمند است .

افزودن دیدگاه

Your email address will not be published. Required fields are marked *