5-دلیل-برای-اینکه-شما-به-کوچینگ-نیاز-دارید

۵ دلیل برای اینکه چرا شما به کوچینگ نیاز دارید

۵ دلیل برای نیاز به داشتن کوچینگ

ایزاک نیوتن می‌ گوید:‌ «اگر توانسته‌ام چشم‌ انداز وسیع‌ تری از دیگران را تماشا کنم، به‌خاطر ایستادن بر شانه‌های بزرگان بوده است.» به گفته‌ی نیوتون، مربی و آموزگار وسعت دید می‌بخشد و به شاگرد فرصت می‌دهد که به قله‌های رفیع‌تری پای بگذارد. خلاصه اینکه مربی، مشاوره و منابع انکارناپذیری عرضه می‌کند که لزوما یا به‌ آسانی، قابل دسترسی نیستند.

یکی از واقعیات کلیدیِ زندگی این است که شما نمی‌توانید به‌تنهایی هر کاری انجام دهید و برای خود کسی باشید. بالاخره شما به دیگران و دیگران هم به شما نیاز پیدا می‌کنند. نهایتا متوجه می‌شوید که شما یک جزیره نیستید و وابستگی متقابل انسان‌ها به یکدیگر، واقعیت آشکاری است که گفته‌ی معروفی را به یاد می‌آورد: «انسان در خلاء زندگی نمی‌کند». همه‌ی ما در بُرهه‌ای از زندگی خود به کمک، حمایت، بینش، بازخورد و منابع دیگران نیاز پیدا می‌کنیم.

در این مقاله درباره ۵ دلیلی که می‌گوید چرا شما به مربی نیاز دارید، می‌خوانید.

خصوصیات مربیان بزرگ

مربیان بزرگ، به واسطه‌ی تجربه و نوع نگاهشان، منابع ارزشمند و ابزارهای حیاتی را ارائه می‌کنند که به سادگی، در دسترس همگان نیستند. مربیان بزرگ، به پرِپروازی می‌مانند که پرواز در اوج را به شاگردان خود می‌آموزند. تعدادی از خصوصیات غیرقابل چشم‌پوشیِ مربیان بزرگ عبارت‌اند از:‌

  1. مربیان بزرگ به موفقیت‌تان علاقه نشان می‌دهند.
  2. مربیان بزرگ خودشان را وقفِ موفقیت‌تان می‌کنند.
  3. مربیان بزرگ به بیش‌ترین نفع شما می‌اندیشند.
  4. مربیان بزرگ با شما رقابت نمی‌کنند، بلکه مکمل شما هستند.
  5. مربیان بزرگ از موفقیت‌های شما ترسی به دل راه نمی‌دهند یا احساس تهدید نمی‌کنند.

۱. مربی تربیت و راهنمایی می‌کند

مربیان شما را هدایت و آماده‌ی تغییر می‌کنند. چرخ اقتصاد برای نیروی کار جدید، صِرفا با کار سخت نمی‌چرخد، بلکه کار هوشمندانه نیز اهمیت دارد. باید نسبت به افراد، روابط، فرآیندها، فرصت‌ها و راهبردها هوشمندانه‌تر رفتار کنید. مربیان بزرگ با مشورت‌های خردمندانه‌شان شما را هوشمندتر می‌سازند.

۲. مربی انگیزه می‌دهد

مربیان بینش و تصورتان را تغییر و بهبود می‌دهند. آنها ایده‌ها، افکار و بصیرت‌هایی ارائه می‌دهند که شما را به چالش می‌کشند و قادرتان می‌سازد تا فراتر از دایره‌ی معلومات خود بیندیشید. مربیان با ارتقای قابلیت‌های فکری، ژرف‌بینی و بینش‌تان را وسعت می‌بخشند. مربیان، شانه‌های خودشان را سکوی پرش شما می‌سازند. آنها پشت‌تان می‌ایستند و این اعتماد نباید مورد سوء‌استفاده قرار بگیرد، چون این حمایت، اعتباری حیاتی به شما می‌بخشد که نهایتا درها را برای شما باز می‌کند و به شما امکان دسترسی به فرصت‌های دست‌نایافتنی را می‌بخشد.

۳. مربی به چالش می‌کشد

مربیان شما را به‌پیش هدایت می‌کنند. مربیان نمی‌گذارند پاروها را رها کنید و شما را چنان به چالش می‌کشند که بیشتر از آن‌که فکرش را بکنید، در کارتان پیشرفت کنید و جلو بروید. هنگام موفقیت‌ها به شما دلگرمی می‌دهند و به شما مشورت می‌دهند که چطور از شکست‌های خود درس بگیرید و به این ترتیب، به‌پیش بروید.

۴. مربی حمایت می‌کند

مربیان شما را از گام‌های غلط برحَذر می‌دارند. مواظب هستند که شاگردانشان زودتر از موعد در معرض تجارب بزرگ قرار نگیرند. آنها ایده‌هایی عمیق به شاگردانش می‌دهند، آنها را از میان موقعیت‌های خطرناک در سازمان‌ها عبور می‌دهند و تصمیمات اقتصادی درست در راه‌اندازی کسب‌و‌کار یا قبول تعهدات ارائه می‌دهند. هدایت آنها مانع از گام‌های غلطی می‌شود که موفقیت آدمی را از بین می‌برند. مربیان با مشاوره‌ی صحیح خود، مانع از سقوط شاگردان‌شان در مَغاک‌های شکست می‌شوند.

۵. مربی مشورت می‌دهد

مربیان درس‌های زندگی را با شاگردان‌شان سهیم می‌شوند. از داستان‌ها و چشم‌اندازهای خود استفاده می‌کنند تا تصویری از احتمالات بسازند. آنها از حرف‌ها و اعمال خود استفاده می‌کنند تا شما را حمایت کنند. شما را خیلی فراتر از آنچه فکرش را بکنید، رشد و پرورش می‌دهند. بالاخره اینکه آنها هیچ‌وقت شما را تنها نمی‌گذارند و همیشه پشتیبان‌‌‌تان هستند. همیشه به شاگردان‌شان ایمان دارند و همواره آنها را تشویق و ترغیب می‌نمایند. مربیان بزرگ، تا زمانی که آرزوهای شاگردان خود را به واقعیت پیوند بزنند به آینده‌ی آن‌ها پای‌بند می‌مانند .

برچسب ها: بدون برچسب

افزودن دیدگاه

Your email address will not be published. Required fields are marked *